15.-18.08.2019 - Víkendová "koupačka" v Chorvatsku

Poslední letní prodloužený víkend jsme se zajeli vykoupat do Chorvatska.

1. den
Ve čtvrtek jsme vyjeli v půl 8 z domova. Kompletní cestu jsme chtěli jet mimo dálnic, takže Rakouskem kolem kláštera Göttweig, přes motorkářskou hospodu Kalte Kuchl, pak přes Leoben dolů k hranicím se Slovinskem, tam jsme to vzali na Pavličevo sedlo a dál k Logarské dolině (za 5 euro nic k vidění, jediný fotky který jsme udělali byly hned za mýtnou branou), pak přes Solčavu a Podvolovljek, cesta Podlom - Markovo byla šotolinová (na konci si Alča všimla, že z důvodu nebezpečí zákaz motorkám, ale ze severu značka nebyla) na Kamnik, kde jsme zakempovali..

2. den
Pátek jsme pokračovali celým Slovinskem i Chorvatskem mimo dálnic - 300 km = 6,5 hodiny čisté jízdy. Slovinsko pěkný, chorvatsko až k moři o ničem. Nakonec jsme dojeli až dolů pod Pulu do Medulinu a tam si užili zbytek odpoledne - to se v mém případě rovná vykoupání na cca 2 minuty a pak nějaká dobrá večeře :D..

3. den
V sobotu ráno jsme vyrazili zpět k domovu, tentokrát po dálnici - Chorvatskem i Slovinskem jsme se chtěli dostat co nejdříve zase do Rakouska, plán lehce narušily asi 3 kolony na dálnici, které mohly mít asi kolem 5 km každá. Jasně, předjeli jsme je, ale i tak to znamenalo znatelné zdržení.. V poslední koloně před slovinsko-rakouskou hranicí, kde jsme se prokousávali 5km zácpou a měli jsme za sebou asi 3 km, tak za námi majáky, slovinský policajt na motorce, uhnuli jsme mu, předjel nás a ukázal, ať ho následujeme. "Mrdat !!, kurva !!, už nás stahuje a vykostí nás", blesklo mi hlavou. Další myšlenky: "No snad nebude chtít víc jak 100 euro. Ale i tak, přece nebudu stát v koloně na dálnici, kde je 33 °C". Polda nás ale netáhne ke straně, jedeme dál kolonou. Před mýtnou bránou nás odvádí doprava na velké parkoviště. "Aha, tak už nás jde vykostit, aspoň že jsme ujeli další kus zácpy", bleske mi hlavou. Na parkovišti polda jenom přibrzdí a ukáže nám, že za parkovištěm už jsme na začátku kolony, respektive mýtné brány před tunelem. BOREC !! Zdvihám mu palec nahoru a nahlas volám : "Hvala". Polda přikývne a my jedeme dál. Prostě bourák. V Rakousku u Villachu máme v plánu vyjet nahoru po Gerlitzenalpenstraße. Je to pěkný výjezd s mýtem 8 euro, bohužel z této strany se nedá dostat až úplně nahoru, což zjištujeme právě až zde. I tak je to paráda. Cestou dolů neodoláváme a v jednom z penzionů s luxusním výhledem si zastavujeme na kávu a štrůdl. Byly fantastický, o ceně se ale raději zmiňovat nebudu :D Další výjezd je Hochrinelstraße. Najíždíme na něj od jihu, kus za Feldkirchen in Kärnten a už stoupáme luxusní krajinou nahoru až k motorkářské hospodě Gasthof Treffpunkt a odtud znovu dolů po Hochrindelstraße směr Deutsch-Griffen. Dole se domlouváme, že zkusíme dojet až do kempu u Erlaufsee. Tam dojíždíme v půl 9 večer, kemp plný, ale obsluha nikde, stavíme stan, restaurace pod kempem zavřená.. Trochu nepříjemné překvapení, zavírají už v 18 hodin. Nechápeme. Je sezóna v plném proudu..

4. den
Nedělní cesta domů vedla zpět do Mariazell, kde jsme zrovna natrefili nedělní svolávání na mši a zvony v katedrále zvonily přes 10 minut. Paráda. Pokračovali jsme přes Wildalpen a Hochkar, cestou, kterou mi poradil známý, motorkář z Rakouska, dál na Grein (naše oblíbené místo) a jeho luxusní zatáčky směrem na Dimbach. Ve Slavonicích proběhla závěrečná káva u Vladimíra v cukrárně na náměstí a na samotný závěr nečekaný test nové Yamahy Tenere 700 (díky Jarda Venera)..

Zkrátka, užili jsme si další luxusní víkend na motorkách. Najeli jsme 1651 km..